Krčne žile

• Povečane, črevasto ali kačasto odebeljene plavkaste vene, ki se pod kožo močno odražajo.

• Krčnice se pojavijo navadno na zadnji strani golen, možne pa so na notranji strani noge od gležnjev pa čisto do dimelj.

• bolečine, zlasti med stanjem.

 

"Nagnjenje h krčnim žilam in razširjenim tankim podkožnim venam je lahko dedno, zato jih je treba preprečevati."

 

Vzroki

Zastoji krvi zaradi pomanjkljive oskrbe venskega ostenja. Čezmerna teža, nosečnost, pa tudi delo, ki ga je treba opravljati pretežno stoje, pospešujejo nastanek krčnic. Kako ravnamo? Redne telesne vaje, sprehodi in izleti, plavanje in kolesarjenje pospešujejo pretok krvi po venah. Ogibajmo se dolgotrajnemu stanju, preveliko telesno težo je treba zmanjšati. S prehrano moramo okrepiti vensko ostenje, s tem preprečevati iztok sokrvice v sosed-nje tkivo (edeme, otekline) in izboljšati prekrvitev. Ti ukrepi v medsebojnem delovanju preprečujejo tudi nastanek razširjenih majhnih podkožnih žilic.

 

Sadje in zelenjava

Medtem ko arterije podpira mišičje, so vene obdane pretežno le z veznim tkivom. To ostenje potrebuje nenehno oskrbovanje z nekaterimi hranilnimi snovmi, da bi lahko ostalo trdno, gosto in prožno. Pomemben je mikroelement cink (v vseh stročnicah, vseh vrstah zelja in ohrovta, v vseh gomoljnicah, v čebuli, krompirju, koruzi, živilih iz soje, špinači), vitamin C (v svežem kiselkastem sadju) in biorlavonid rutin (v ajdi). 

 

"Pet minut telovadbe - Ležemo na hrbet in privzdignemo noge, z vsako nogo desetkrat »pomahamo« in si eno minuto opočijemo. Vse to ponovimo petkrat."

 

Kneippovi polivi

Ali delate v gostinstvu? Ali pa pri delu v drugem poklicu veliko stojite in obremenjujete svoje noge. Imate pa na razpolago tudi prho za osebje. Tako lahko celo med delovnim časom naredite nekaj proti krčnicam, nekaj minut si je vendar mogoče odtrgati. Trikrat na dan si ohladite noge s hladnim curkom vode, ki se počasi premika. Pomembno pri tem je zaporedje: od zunanje strani stopala, navzgor do kolka, nato po notranji strani noge od dimelj do stopala, nato pri drugi nogi zopet začnete na zunanji strani stopala In nadaljujete po enakem zaporedju. 

 

"Skrbimo za to, da bi z nogami čim več gibali: ne uporabljajmo tekočih stopnic in izkoristimo vsako priložnost za hojo po stopnicah."

 

Kaj lahko storimo?

V venah na nogah so zaklopke, ki skrbijo za enosmerni tok krvi proti srcu. če te zaklopke niso tesne, pronica nekaj krvi nazaj, zato se krvni tlak v venah poviša. V ostenju ven, ki je v primerjavi z arterijami šibko, nastajajo žepi in izbokline, v katerih kri zastaja in se seseda in sploh več ne sodeluje v obtoku. Ogibajmo se torej predolgemu stanju ali pa ga prekinemo tako, da položimo noge nekoliko više, še bolje pa je 5 minut telovadbe, kot je opisano na prejšnji strani.

 

Želimo vam razkriti čim več zanimivosti o zeliščih ni začimbah, če želite še več podobnih vsebin, se lahko naročite na novice na tej povezavi. Veseli bomo vašega všečka na naši facebook strani.